Print  

Engaging Ideas Newsletter • Spring 2010 • Volume 7, Issue 2 Topic of the month: Leadership Development

Leadership Development
 
Τη στιγμή που η οικονομία σταθεροποιείται και ενώ δεν αναμένεται άμεσα η μετάβαση  στο στάδιο της ανάπτυξης είναι περισσότερο σημαντικό από ποτέ να οξύνετε τις ηγετικές σας δεξιότητες. Η ενίσχυση της δέσμευσης των εργαζομένων σας θα βοηθήσει εσάς και τον οργανισμό σας να προετοιμαστείτε και να αναδειχτείτε νικητές στο νέο οικονομικό περιβάλλον. Η συνείιπαρξη ηγεσίας και  δέσμευσης των εργαζομένων μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση τον ρυθμού μεταβολής του προσωπικού αλλά και στην ενίσχυση της καινοτομίας και  την αύξηση της παραγωγικότητας. Το τρέχον θέμα του newsletter - Ιδέες Δέσμευσης - της Dale Carnegie Training εστιάζει στο να σας βοηθήσει να αναπτύξετε τις αναγκαίες ηγετικές δεξιότητες για να δεσμεύσετε το ανθρώπινο δυναμικό σας.
 
 

Επικοινωνήστε για να Πείσετε

Ένας από τους πιο κοινούς τύπους της επικοινωνίας στις επιχειρήσεις είναι η επικοινωνία με σκοπό την πειθώ. Από τους πωλητές οι οποίοι πρέπει να πείσουν τους πελάτες μέχρι τους μανατζερ μεσαίου επιπέδου που με τη σειρά τους  χρειάζεται να πείσουν  τους εργαζόμενους και την ανώτατη διοίκηση, κάθε εργάσιμη μέρα μας προσπαθούμε να πείσουυμε κάποιον. Ανεξάρτητα από τη θέση μας στην εταιρεία, η βελτίωση της ικανότητάς μας να πείθουμε τους άλλους είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της επαγγελματικής μας σταδιοδρομίας. Η αποτελεσματική & πειστική επικοινωνία απαιτεί επαρκή προετοιμασία όπως επίσης και σαφήνεια στη δράση που θέλουμε να αναλάβει ο ακροατής, καθώς και έναν ελκυστικό λόγο ή κίνητρο για τον ακροατή. Ο Dale Carnegie πρότεινε μια απλή δομή τριών βημάτων που μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ικανότητά σας να πείσετε έναν ακροατή. Αυτή η φόρμουλα θα σας βοηθήσει να αποσπάσετε την προσοχή, να οικοδομήστε την αξιοπιστία, να μειώσετε τη νευρικότητα, και να κινητοποιήσετε και να οδηγήσετε το κοινό σας σε δράση, και να επιτύχετε θετικά αποτελέσματα κερδίζοντας τη συνεργασία των άλλων. Η φόρμουλα έχει ως εξής:

Περιστατικό: Βιώστε με ζωντάνια μια παλιά προσωπική σας εμπειρία η οποία να σχετίζεται με το θέμα. Ο Αριστοτέλης είπε, "Το ήθος ενός ανθρώπου είναι το πιο αποτελεσματικό μέσο της πειθούς." Πρέπει να είμαστε αξιόπιστοι στο παράδειγμα και στα αποδεικτικά μας στοιχεία. Πρέπει να έχουμε κερδίσει το δικαίωμα να μοιραστούμε το παράδειγμά μας ή να δώσουμε μια κατεύθυνση. Ένα προσωπικό περιστατικό είναι ένας σίγουρος τρόπος να τραβήξουμε ευνοϊκά την προσοχή: Επηρεάζει θετικά το ακροατήριο, το κάνει πιο δεκτικό στην πειθώ και προσφέρει μια ένδειξη όπως γιατί η ιδέα μας είναι αξιοπρόσεκτη. Για να κερδίσουμε αξιοπιστία, περνάμε τον περισσότερο χρόνο μας περιγράφοντας την κατάσταση και παρέχοντας αποδεικτικά στοιχεία πριν ζητήσουμε από το ακροατήριο να κάνει κάτι.

Δράση: Προκαλέστε το ακροατήριό σας να λάβει μια μοναδική και συγκεκριμένη δράση. Πολύ συχνά θεωρούμε ότι οι ακροατές μας θα γνωρίζουν τί πρέπει να κάνουν μόλις τους παρουσιάσουμε στοιχεία που συνηγορούν στο να αλλάξουν τον τρόπο σκέψης. Αποτυγχάνουμε να τους πείσουμε αν δεν τους εξηγήσουμε με σαφήνεια τί θέλουμε από αυτούς να κάνουν. Άλλες φορές μπορεί να τους καλούμε να αναλάβουν μια σαφή δράση και να τους ζητάμε ταυτόχρονα να κάνουν πολλά πράγματα μαζί- αφήνοντάς τους σε αβεβαιότητα σχετικά με το ποια δράση θα έπρεπε να έχει προτεραιότητα. Η αποτελεσματική πειθώ απαιτεί από μας να απλοποιούμε το μήνυμα συνιστώντας το ακροατήριο να λάβει μια σαφή δράση.

Όφελος: Δώστε έμφαση για το πώς ο ακροατής θα επωφεληθεί από την ανάληψη της προτεινόμενης δράσης. Και πάλι, αυτό το τμήμα της επικοινωνίας πρέπει να είναι σαφές, συγκεκριμένο και άμεσο. Επίσης, πρέπει να βασίζεται στην πραγματικότητα. Εάν το όφελος που προβάλλουμε μοιάζει υπερβολικά καλό για να είναι αληθινό, ο ακροατής θα αμφιβάλλει για μας. Εάν αυτό που προβάλλουμε ωφελεί περισσότερο εμάς από ότι τους ακροατές, η πειθώ θα φαίνεται χειραγωγημένη και ιδιοτελής. Επομένως, σκεφτείτε την οπτική γωνία του ακροατή ώστε να βεβαιωθείτε ότι η πρότασή σας είναι πραγματικά για το δικό του ενδιαφέρον. Αυτή η ισορροπημένη προσέγγιση θα εκτιμηθεί και θα επιτρέψει στον ακροατή να είναι πιο ανοικτός σε ό,τι του προτείνουμε.

Η πειστική επικοινωνία είναι μια βασική δεξιότητα που πρέπει να τελειοποιήσουμε στις καθημερινές αλληλεπιδράσεις της επιχείρησης. Η διαδικασία τριών βημάτων της Dale Carnegie Training -- Περιστατικό, Δράση και Όφελος -- μας δίνει την δυνατότητα να επιτύχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα κερδίζοντας την συνεργασία των άλλων.

Αποδεικνύοντας ότι έχουμε αποκτήσει το δικαίωμα να κατευθύνουμε και να επικοινωνούμε από τη θέση έγκυρου συνομιλητή, δεν θα είμαστε μόνο πειστικοί, αλλά και επιτακτικοί. Αυτοί οι δυο παράγοντες είναι ένας επιτυχής συνδυασμός στην ικανότητά μας να επικοινωνούμε έτσι ώστε να πείθουμε το κοινό μας.

line
 

Στυλ & Τάσεις Ηγεσίας

Όταν αλληλεπιδρούμε με κάποιον που το στυλ ηγεσίας του είναι όμοιο με το δικό μας, η επικοινωνία είναι σχετικά εύκολη. Εν τούτοις, όταν συνεργαζόμαστε με άλλα άτομα των οποίων το στυλ ηγεσίας είναι διαφορετικό από το δικό μας, η επικοινωνία και η συνεργασία μπορεί να αποτελέσει πρόκληση. Ο Dale Carnegie είπε ότι το πιο σημαντικό στοιχείο συνεργασίας με άλλα άτομα είναι η ευελιξία -- η προθυμία και η ικανότητά μας να δούμε τα πράγματα από την οπτική γωνία ενός άλλου ατόμου. Επομένως, πώς προσδιορίζουμε το δικό μας στυλ ηγεσίας, και ακόμα περισσότερο, πώς συνεργαζόμαστε αποτελεσματικά με άλλους που έχουν ένα διαφορετικό στυλ ηγεσίας από το δικό μας;

Κανένα στυλ ηγεσίας δεν είναι ανώτερο από τα υπόλοιπα. Οι αποτελεσματικοί ηγέτες πρέπει να βρουν τρόπους να συνεργαστούν με όλα τα στυλ ηγεσίας και να τονίζουν τα θετικά χαρακτηριστικά στους άλλους, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τις προκλήσεις που σχετίζονται με τα διαφορετικά στυλ ηγεσίας.

Οι τέσσερις κύριες μορφές ηγεσίας είναι οι εξής:

Οραματιστής. Τα άτομα με Διορατικό στυλ ηγεσίας έχουν άνεση στη δημιουργική σκέψη, στο brainstorming, και στις ανοικτές ερωτήσεις. Χρησιμοποιούν τη διαίσθησή τους για τη λήψη αποφάσεων, προτιμούν να βασίζουν τα σχέδια δράσης πάνω σε ανθρώπους , δημιουργούν ιδέες και απόψεις παρά γεγονότα και αναλύσεις. Απολαμβάνουν ένα περιβάλλον με γρήγορους ρυθμούς, συζητήσεις με συναίσθημα και  ενεργητικούς ανθρώπους. Δεν ανταποκρίνονται καλά όταν πρόκειται να πήζουν με λεπτομέρειες, με στατιστικά στοιχεία και με μικρολογίες.

Κατορθωτής. Τα άτομα με το στυλ ηγεσίας του Κατορθωτή είναι κατευθυνόμενοι προς το αποτέλεσμα και υιοθετούν μία άμεση καο αποφασιστική προσέγγιση στη λήψη αποφάσεων και στις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Αντιμετωπίζουν τις καταστάσεις ως προκλήσεις που πρέπει να επιλυθούν και θέλουν να ολοκληρώνουν τα καθήκοντά τους όσο το δυνατόν γρηγορότερα και πιο άμεσα. Έχουν απαιτήσεις από τον εαυτό τους και μεγάλες προσδοκίες από τους άλλους. Δεν ανταποκρίνονται καλά στη θεωρία, στη σπατάλη του χρόνου ή στο να παίρνουν οι άλλοι τα πράγματα "προσωπικά".

Διαμεσολαβητής. Τα άτομα με το στυλ ηγεσίας του Διαμεσολαβητή  δίνουν αξία στις σχέσεις, την αφοσίωση και την αξιοπιστία. Παρακινούνται από ένα εργασιακό περιβάλλον υποστηρικτικό και με πνεύμα συνεργασία που εκτιμά την ομαδική δουλειά. Ευημερούν στην ενθάρρυνση και στην βοήθεια, προτιμώντας ένα προσωποκεντρικό χαρακτήρα πέρα από μια αυστηρή βασισμένη σε γεγονότα και "προσγειωμένη στην επιχείρηση" προσγείωση. Δεν ανταποκρίνονται καλά στις βιασύνες και στις απειλές.

Αναλυτικός. Τα άτομα με το Αναλυτικό στυλ ηγεσίας δίνουν αξία στην συστηματική και επίσημη προσέγγιση όπως επίσης, στην επίλυση των προβλημάτων και τη λήψη αποφάσεων. Διευκολύνονται περισσότερο με γεγονότα και εικόνες παρά από απόψεις και συναισθήματα, και είναι λιγότερο πιθανόν να είναι θερμοί και εκφραστικοί. Δεν ανταποκρίνονται καλά στην επιθετικότητα και στην αδιαφορία.

Αντί να επιβάλλουμε το δικό μας στυλ ηγεσίας στους άλλους, πρέπει να σκεφτούμε εκ των προτέρων μέσα από τις πράξεις μας έτσι ώστε να προσεγγίσουμε τα άλλα άτομα με ένα τέτοιο τρόπο που να τους βοηθά να νιώσουν άνετα.

Ορισμένες βασικές κατευθυντήριες γραμμές περιλαμβάνουν:

Εστιάστε στα αποτελέσματα- Εστιάζοντας στα αποτελέσματα από ότι στις προσωπικότητες των άλλων μας απελευθερώνει στο να εκτιμούμε τις διαφορές των άλλων και τις δυνάμεις ππου κρύβουν μέσα τους ως μέλη ομάδας.

Ρυθμίστε τις προσδοκίες σας- Τα άλλα άτομα μπορεί να κάνουν τα πράγματα διαφορετικά από ότι εμείς τα κάνουμε, και ο δικός μας τρόπος δεν γίνεται αυτόματα και καλύτερος. Πρέπει να απεγκλωβίσουμε κάθε εγωιστικό κίνητρο και να προσαρμόσουμε τις προσδοκίες μας ανάλογα με τα άλλα άτομα.

Κάντε το παραπάνω βήμα- Δεν μπορούμε απλά να περιμένουμε και να ελπίζουμε από τα άλλα άτομα να αλλάξουν το στυλ τους. Το πιθανότερο είναι ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί. Για να βοηθήσουμε στη γεφύρωση του κενού μεταξύ των στυλ ηγεσίας, πρέπει να είμαστε πρόθυμοι να κάνουμε εμείς το πρώτο βήμα.

Είστε συνδεδεμένοι στο Facebook; Ανακαλύψτε το δικό σας στυλ ηγεσίας. Κάντε το Quiz Ηγεσίας της Dale Carnegie Training.

line
 

Χρησιμοποιώντας Θετική Ενίσχυση για να Παρακινήσετε του Άλλους

Η οικονομία έχει αρχίσει να δείχνει σημάδια βελτίωσης. Παρόλο που ορισμένες εταιρείες είχαν διευκολυνθεί από την οικονομική ανάκαμψη, άλλες παραμένουν υπό πίεση. Όταν οι οικονομικές συνθήκες δεν είναι ολοκληρωτικά σταθερές, οι εργαζόμενοι είναι πιο εύκολο να είναι αρνητικοί. Για να βεβαιωθούμε ότι δεν θα γίνουν αρνητικοί, όλοι οι μάνατζερ πρέπει να διασφαλίσουν ότι όλοι οι εργαζόμενοι διατηρούν υψηλά επίπεδα δέσμευσης.

Οι δεσμευμένοι εργαζόμενοι είναι περισσότερο πιθανό να γίνουν παραγωγικοί και λιγότερο πιθανό να αποχωρήσουν όσο η οικονομία συνεχίζει να βελτιώνεται. Ένας από τους πιο αξιοσημείωτους και απλούς τρόπους για να δεσμεύσετε τους εργαζόμενους είναι να τους εκφράζετε ειλικρίνεια και ευγενή εκτίμηση για τις προσπάθειές τους. Όταν εκφράζετε εκτίμηση για τη θετική συνεισφορά των άλλων ατόμων, θα επωφεληθείτε τόσο όσο και αυτοί. Ο τρόπος που αντιμετωπίζετε τους άλλους είναι μια άμεση αντανάκλαση του τρόπου που σκέφτεστε για αυτούς. Εκπαιδεύστε τον εγκέφαλό σας προς μια θετική κατεύθυνση, και θα σας είναι όλο και πιο εύκολο να συνεργαστείτε με τους άλλους - ακόμα και αν είναι αρνητικοί.

Η αναγνώριση των δυνατών σημείων των άλλων μπορεί να σας πάει επίσης σε ένα μακρύ δρόμο βοηθώντας σας να τα καταφέρετε με δύσκολους ανθρώπους. Η κοινωνική αποτελεσματικότητα του κάθε ατόμου έχει τις ρίζες της στις αντιλήψεις για τον εαυτό του. Όταν ένα άτομο είναι κριτικό, εχθρικό ή αγενές, συμβαίνει κυρίως επειδή οι ατομικές του αντιλήψεις απειλούνται. Ως μάνατζερ, είστε υπεύθυνος για την επίτευξη θετικού κλίματος. Αυτό το περιβάλλον μπορεί να απαιτεί από τους μάνατζερ να συνεργαστούν με τους εργαζόμενους και να τους προκαλέσουν να αλλάξουν νοοτροπία. Άρα, την επόμενη φορά που θα πείτε ένα κομπλιμέντο, αντί να λέτε ένα απλό "καλή δουλειά", πείτε ένα ειλικρινέςθετικό σχόλιο το οποίο θα έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

  • Εντοπίζει ένα γνώρισμα που σέβεστε, θαυμάζετε ή εκτιμάτε στο άτομο.
  • Εκφράζει τον θαυμασμό σας για το γνώρισμα..
  • Υποστηρίζει την άποψή σας σχετικά με το γνώρισμα με συγκεκριμένα αποδεικτικά στοιχεία - κάτι που έχετε παρατηρήσει ότι κάνει το άτομο.

Κάνοντας δυναμικά σχόλια, σας δίνεται η δυνατότητα να οικοδομήσετε ή να τροποποιήσετε την ατομική αντίληψη ενός ατόμου προς το θετικό. Το εργασιακό σας περιβάλλον θα γεμίσει με τους περισσότερο θετικούς και δεσμευμένους εργαζόμενους.

 

Πίσω

 
 

100-102 Papanikoli Street ,, 15232 Chalandri,, Athens, GR
P:+30 210 6779129

Follow us on

 
© 2017 Dale Carnegie & Associates, Inc.. All Rights Reserved.
Ο ιστότοπος σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από Americaneagle.com